|
Print Staff CV |
|
Print Staff CV |
The study of teaching processes of prospective science teachers with different levels of science teaching self-efficacy belief. |
Aydin, G., Melen, M. & Cakiroglu, J. (2024). STEM-Engineering Education with a Disadvantaged Student Group . Educational Policy Analysis and Strategic Research, 19(1), 41-65. doi: 10.29329/epasr.2024.655.3 |
SAKA MEHPARE (2023). The Examination of Relationship Between the Approaches to Environmental Ethics and Environmental Behaviours of Teacher Candidates by Different Variables. Journal of Education in Science, Environment and Health, 9(2), 131-145., Doi: 10.55549/jeseh.1279772 (April 2023) |
SAKA MEHPARE (2023). Pre-Service Primary School Teachers’ Application of the Features of the Nature of Science to Socioscientific. Science Insights Education Frontiers, 14(2), 2059-2075., Doi:10.15354/sief.23.or092 (February 2023) |
High School Students’ Proficiency Perceptions to the Usage of Technology Products at Physics Lessons. |
Preservıce Scıence Teachers’ Opınıons About Scıentıfıc And Non-Scıentıfıc Knowledge. |
SAKA MEHPARE,SÜRMELİ HİKMET,ÖZTUNA KAPLAN AYSUN (2009). Which attitudes preservice teachers have towards environmental ethics. World Conference on Educational Sciences 2009,1(1), 2475-2479., Doi: 10.1016/j.sbspro.2009.01.437 |
KILIÇ İSMAİL, SAKA MEHPARE (2004). Students Views On Project Approach And Laboratory Application In Since Education. International Balkan Educational Sciences Congres (September 2004) |
SAKA MEHPARE, Konak Mete Arslan, YABAŞ MEHMET (2021). Biyoloji Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Öğretimi Hakkındaki Görüşleri. 5th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS (Özet Bildiri/Sözlü Sunum) (December 2021) |
AYDIN GANİME, SAKA MEHPARE, ÇAKIROĞLU JALE (2021). 5E Öğrenme modelinde mühendislik tasarım süreci odaklı STEM uygulamalarının ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin mühendislik tasarım süreci becerilerine, yaratıcılık ve takım çalışmasına etkileri. VIII th Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress (Özet Bildiri/Sözlü Sunum) (July 2021) |
AYDIN GANİME, SAKA MEHPARE, ÇAKIROĞLU JALE (2021). 5E Öğrenme modelinde mühendislik tasarım süreci odaklı STEM uygulamalarının ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin mühendislik alanları ve mühendislik algı düzeyine etkileri. VIII th Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress (July 2021) |
AYDIN GANİME,SAKA MEHPARE,ÇAKIROĞLU JALE,ERCİHAN EZGİ,OZANSAK TOPCU YEŞİM,SARUHAN VİLDAN (2019). Engineering education among 9-15 years old representing the disadvantaged sample group. 15 th International History, Philosophy and Science Teaching Conference (IHPST2019) July 15- 19t (July 2019) |
SARIBAŞ DENİZ,SAKA MEHPARE (2019). Pre-Service Science Teachers’ Incorporation of Aspects of NOS in Formal and Informal Learning Setting Designs. 15th International Conference History, Philosophy, and Science Teaching (July 2019) |
AYDIN GANİME, SAKA MEHPARE, ÇAKIROĞLU JALE, ERCİHAN EZGİ, OZANSAK TOPCU YEŞİM, SARUHAN VİLDAN, ÖZOK BULUT NEFİSE, YÖRÜKOĞLU ÖZBEY İMRAN, KORKMAZ DEVRAN (2019). Mühendis olmaya adım adım çocuk evleri örneklemi. I. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (May 2019) |
AYDIN GANİME,SAKA MEHPARE (2019). Okul Öncesi öğretmen adaylarının STEM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) uygulamalarında ihtiyaç duydukları bilgi ve beceriler. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (May 2019) |
Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular, Bölüm adı:(Sosyobilimsel Konular ve Öğretim Stratejileri) (2020)., SAKA MEHPARE, NOBEL, Editör:Murat Genç, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 422, ISBN:978-625-402-058-2 |
Fen Öğretimi, Bölüm adı:(Fen, Teknoloji, Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Yöntemin Özellikleri) (2020)., SARIBAŞ DENİZ, SAKA MEHPARE, NOBEL, Editör:Aysun Öztuna Kaplan, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 324, ISBN:978-625-402-228-9 |
İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Bölüm adı:(Madde ve Değişim Konu Alanına İlişkin Genel Bilgiler, Özellikleri, Günlük Hayattaki Karşılıkları ve Kullanım Alanları) (2019)., SAKA MEHPARE, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Editör:Aysun ÖZTUNA KAPLAN, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 325, ISBN:978-605-033-110-3, |
SAKA MEHPARE,SARIBAŞ DENİZ (2019). Investigation of Preservice Teachers’ Model-Evidence Link Evaluation Levels Related to GDO. Sakarya University Journal of Education, 9, 224-242., Doi: 10.19126/suje.470431 |
Aydın, G., Saka, M., Guzey, S. (2017). Science, Technology, Engineering, Mathematic (STEM) Attitude Levels In Grades 4th - 8 th. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 13(2), 787- 802. |
• Önen F., Mertoğlu, H., Saka, M., Gürdal, A. (2009). The Effects of In-Service Training on Teachers’ Knowledge about Teaching Methods and Techniques: Öpyep Case. Journal of Kırşehir Education Faculty (JKEF), 3(10), 9-23. |
MÜHENDİS OLMAYA ADIM ADIM, Bölüm adı:(Kimya Mühendisliği, Elektrik Mühendisliğ I, Elektrik Mühendisliği II) (2022)., SAKA MEHPARE, MUTLU YANİÇ SERAP, Bulut Barış Enes, MIHLAYANLAR ESMA, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Yayınları, Editör:Aydın Ganime, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 136, ISBN:978-605-4222-92-6, |